Termeni si conditii de utilizare a serviciilor
Orice oferta acceptata direct sau prin intermediul partenerilor nostri implica acceptarea termenilor si conditiilor ce vor fi detaliate mai jos.
Termenii si conditiile generale se vor aplica tuturor vanzarilor de servicii de catre SC BRAINCAP S.R.L. catre Client. Daca nu acceptati termenii si conditiile prevazute in acest document, nu folositi serviciile oferite de noi.
Termenii si conditiile generale sunt considerate acceptate de catre client in mod direct sau prin efectuarea unei comenzi prin partenerii nostri. Astfel, prin intrarea in raporturi juridice cu partenerii nostrii in urma confirmarii de catre SC BRAINCAP S.R.L. a comenzii, acestea vor reprezenta contractul de servicii care va guverna relatia contractuala dintre parti.
In conformitate cu prevederile legale, va informam faptul ca veti pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de către SC BRAINCAP S.R.L.
Termeni
- Client: - Persoana fizica/juridica ce efectueaza o comanda de servicii direct sau prin intermediul Partenerilor;
- Partener: - Persoana juridica care intermediaza un serviciu al SC BRAINCAP SRL catre client;
- Prestator: - SC BRAINCAP SRL, inregistrata la Registrul Comertului sub nr. J40/11790/2008, CUI: RO24163684 cu sediul in Mun. Bucuresti., Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 5-7, Hermes Campus 1, cladirea B, etaj 2, sala 221, sector 2.
- Servicii: – orice servicii oferite de SC BRAINCAP SRL catre Client in mod direct sau prin Partener.
- Comanda: – acordul dintre SC BRAINCAP SRL si Client/Partener prin care SC BRAINCAP SRL se obliga sa livreze serviciile, iar Clientul sa achite contravaloarea acestora.
- Contract: – o Comanda confirmata de catre SC BRAINCAP SRL.
Detalii privind caracteristicile serviciilor ori produselor vi le putem furniza telefonic ori prin e-mail in baza unei solicitari.
Serviciile oferite
- servicii gazduire VPS (Virtual Private Server)
- servicii inchiriere servere dedicate
- servicii colocare servere
- servicii de consultanta si suport IT
- servicii administrare servere
- vanzare echipamente IT
Prin confirmarea unei Comenzi de catre SC BRAINCAP SRL, Clientul este de acord cu Termenii si conditiile SC BRAINCAP SRL. Acceptarea comenzii de catre SC BRAINCAP SRL se considera finalizata in momentul confirmarii prin e-mail. Orice comanda neconfirmata de catre SC BRAINCAP SRL nu va avea valoarea unui Contract.
Tarife (preturi)
Prețurile ofertate si acceptate reprezintă abonamentul lunar pentru client/ Partener.
Prețurile sunt calculate FRANCO BENEFICIAR si sunt valabile pe o perioada contractuala de 12 sau 24 de luni de la semnarea contractului.
La prețurile din oferta se adăuga TVA legal in vigoare la momentul facturării.
Prețurile in LEI se calculează înmulțind cu cursul oficial de schimb BNR al valutei în care a fost făcută oferta.
Orice modificare apăruta in legislația romana (modificări de taxe vamale, accize, impozite, etc.) ulterior datei ofertei, va duce automat la recalcularea acesteia.
Modalitatea de plata
Plata prin transfer bancar (ordin de plata)
Plata prin ordin de plata se face doar in baza facturii emise de SC BRAINCAP SRL, transmise prin e-mail catre Client/ Partener.
Procesarea comenzii si livrarea serviciilor se vor efectua dupa confirmarea platii, in contul de mai jos, a facturii proformei emise.
Nume societatea: SC BRAINCAP SRL
Cont bancar: RO50RZBR0000060026249148, deschis la Raiffeisen Bank SA
Cod unic inregistrare: RO24163684
Indiferent de valuta pe care o aveti in cont, tranzactiile se fac in lei, la cursul de schimb al bancii dumneavoastra.
Suspendarea serviciilor in urma neplatii
SC BRAINCAP SRL are dreptul de a suspenda orice serviciu furnizat dupa trecerea a 15 zile de la data scadentei de plata a serviciilor daca aceasta nu a fost efectuata.
Dreptul de retragere
Fiecare dintre serviciile oferite beneficiaza de o garantie de 14 zile de rambursare integrala a sumei achitate, daca va exercitati dreptul de retragere din contract, fara indicarea unui motiv. Va informam faptul ca veti pierde dreptul la retragere dupa executarea contractului de către SC BRAINCAP SRL, cu exceptia serviciilor VPS, pentru care va puteti exercita dreptul de retragere si dupa executarea serviciilor, in termen de 14 zile.
Perioada de retragere expira dupa 14 zile incepând din ziua lansarii comenzii sau platii pretului.
Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizând o declaratie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta la adresa sediului social sau e-mail la support@braincap.ro.Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.
Daca va retrageti, vom rambursa orice suma pe care am primit-o de la dumneavoastra, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Vom efectua aceasta rambursare folosind aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care v-ati exprimat acordul expres pentru o alta modalitate de rambursare; in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari.
Nu se poate realiza dreptul la retragere dupa prestarea serviciilor, cu exceptia serviciilor VPS pentru care va puteti exercita dreptul de retragere si dupa executarea serviciilor, in termen de 14 zile.
Rezilierea
La cererea clientului, un contract de servicii incheiat cu SC BRAINCAP SRL poate fi reziliat cu o notificare prealabila de 30 de zile. Cererile de reziliere nu vor fi acceptate atat timp cat contul prezinta restante la plata. Cererile de reziliere vor fi comunicate in scris, nu prin telefon, tichete ori live chat etc.
In cazul in care clientul solicita denuntarea contractului (cu exceptia dreptului de retragere) fara a exista o culpa a SC BRAINCAP SRL, nu se va restitui pretul calculat anual si achitat in avans de catre Client pentru intreg anul, diferenta fiind pastrata de catre SC BRAINCAP SRL cu titlu de daune interese, in considerarea faptului ca Clientul a beneficiat de o reducere la efectuarea platii in avans.
SC BRAINCAP SRL sau clientul pot rezilia acordul (fara a-si prejudicia celelalte drepturi) in cazul in care una dintre partile implicate incalca in mod semnificativ acordul (incluzand, dar fara a se limita la o incalcare a Politicii de utilizare acceptabila de catre client).
Date tehnice servicii oferite
Uptime (disponibilitatea serviciului)
SC BRAINCAP SRL garanteaza un uptime de 99,5%.
Uptime-ul serverelor noastre se defineste prin rapoartele OS si prin sistemul propriu de monitorizare, astfel ca poate fi diferit de uptime-ul raportat de alte sisteme de monitorizare.
Accesare date
Datele vor putea fi accesate oricand si de oricunde de client prin intermediul unei retele criptate de tip retea virtuala privata si printr-un sistem securizat de autentificare in doi pasi.
Tehnologii folosite
Spatiul de gazduire website are suport pentru tehnologia: Linux Ubuntu, Windows Server, Microsoft SQL Server, IIS, .net core
Replicare date
Replicare datelor in centrul de recuperare in caz de dezastru se face la diferenta de 15 min si cu posibilitatea de restaurare la secunda, timp de 2 zile in urma.
Backup
Folosirea serviciilor se afla strict in raspunderea clientilor. SC BRAINCAP SRL va poate oferi servicii de backup conform acord incheiat. De asemenea va rugam sa tineti cont ca backup-urile efectuate nu pot fi verificate in totalitate pentru confirmarea fiecarui fisier sau director. SC BRAINCAP SRL nu este raspunzatoare pentru pierderea de fisiere si/sau informatii.
Masinile Virtuale vor efectua Backup zilnic pt toata informatia stocata, retentia este de 14 zile, iar fereastra de backup este intre 1AM-5AM.
Acces rapid la date
Pe Masinile Virtuale vor fi gazduite aplicatiile clientului, infrastructura clusterului de servere oferind acces rapid a utilizatorilor la site-ul sau aplicatiile clientului.
Accelerare accesare
Accelerare accesarii website-ului se face cu resurse externe prin Caching, Compresie TCP si SSL offload.
Certificat SSL
Certificat digital SSL pentru un domeniu gazduit va avea o valabilitate 2 ani si este gratuit.
Protectie DDoS
Protectie DDoS va fi in limita de 1GB. Protectia DDoS este un sistem prin care care se ofera protectie impotriva unui atac cibernetic de tip denial-of-service.
Monitorizare VPS
Sistemul de cloud si virtualizare va fi monitorizat proactiv si in mod permanent de angajatii BRAINCAP SRL. Acesta este un sistem automatizat care verifica buna functionare a serverelor si echilibrarea lor pentru a se evita suparanicarcarea.
Scanarea proactiva de vulnerabilitati se face permanent pentru a se preveni atacuri cibernetice.
Patch management
Patch management automatizat saptamanal se deruleaza in fiecare zi de vineri in intervalul 2AM-5AM.
Patch managementul include remedierea vulnerabilităților de securitate și a altor erori sau pentru a îmbunătăți funcționalitatea, gradul de utilizare sau performanța unui program. Patch-urilor sunt puse la dispozitie periodic de catre furnizorii de software pentru actualizările sistemului de operare și ale aplicațiilor.
Update-uri
Vor fi efectuate update-uri permanente la sistemele de protective, sistemul este invatat periodic cum sa elimine noile vulnerabilitati ce pot sa aoara din mediul online.
Resurse exprimate in GB vor fi alocate conform acord incheiat.
Serviciile de VPS oferite includ asistenta tehnica ulterioara conform acord incheiat.
Utilizarea serviciilor SC BRAINCAP SRL
Serviciile oferite de catre SC BRAINCAP SRL vor fi utilizate numai in scopuri licite si morale, orice activitati ce pot fi considerate ilegale sunt strict interzise.
Transmiterea de mesaje e-mail in masa, transmiterea de mesajele catre un numar mare de adrese e-mail poate fi realizata utilizand serverele noastre sau prin alte servere pentru promovarea oricarui site gazduit pe serverele noastre, doar in conformitate cu legisaltia in vigoare. Orice sesizare primita in acest sens, va fi trimisa imediat clientului cu scopul de a solutiona problema intre cele doua parti implicate ( client si persoana care a transmis sesizarea ), insa SC BRAINCAP SRL poate recurge direct la suspendarea sau stergerea serviciului furnizat in functie de amploarea si gravitatea sesizarii.
Toate serviciile furnizate de catre SC BRAINCAP SRL sunt folosite si administrate de catre client, iar folosirea acestor servicii este in totalitate responsabilitatea clientului, SC BRAINCAP SRL neavand acces sau avand acces limitat la informatiile sau activitatile care se desfasoara si nefiind raspunzatoare pentru nerespectarea prevederilor legale aplicabile.
SC BRAINCAP SRL se conformeaza prevederilor legale si va da curs oricarei sesizari venind de la persoane prejudiaciate ori institutii/autoritati sau organizatii, sesizari care creaza cel putin o aparenta rezonabila de legalitate.
Folosirea resurselor
Conturile care dauneaza serverelor noastre vor primi o notificare pentru rezolvarea problemei in termen de 3 zile, atat timp cat pagubele nu sunt serioase. In caz contrar, conturile respective pot fi suspendate pana la rezolvarea situatiei. In cazul in care clientul nu reuseste sa abordeze problemelele care i-au fost notificate in termen de 3 zile de la data notificarii, SC BRAINCAP SRL poate, la discretia sa absoluta, sa rezilieze contractul.
Raspunderea SC BRAINCAP SRL pentru pierderea sau daunele suferite de dvs.
Indiferent daca sunteti consumator sau profesionist:
- Nu excludem sau limitam in vreun fel raspunderea noastra daca acest lucru nu ar fi permis de lege. Aceasta include raspunderea pentru deces sau vatamare corporala cauzate de neglijenta noastra sau de neglijenta angajatilor, agentilor sau subcontractantilor nostri, precum si de frauda.
Daca sunteti un profesionist:
Nu vom fi raspunzatori fata de dvs. pentru nicio pierdere sau prejudiciu, fie derivand din raspunderea contractuala ori delictuala (inclusiv neglijenta), chiar acestea sunt previzibile, care rezulta din sau sunt in legatura cu:
- utilizarea sau imposibilitatea de a folosi site-ul nostru; sau
- utilizarea sau increderea in orice continut afisat pe site-ul nostru.
In special, nu vom fi responsabili pentru:
- pierderea profitului, a vânzarilor, a afacerilor sau a veniturilor;
- intreruperea activitatii;
- pierderea beneficiilor estimate;
- pierderea oportunitatii de afaceri sau a reputatiei; sau
- orice pierderi sau daune indirecte sau subsecvente
NU SUNTEM RESPONSABILI DE VIRUSI SI NU AVETI DREPTUL SA INTRODUCETI VIRUSI
Sunteti responsabil pentru configurarea tehnologiei informatiei, a programelor si platformei de calculator pentru a accesa site-ul nostru/ platforma noastra. Este recomandat sa utilizati propriul software de protectie impotriva virusilor.
Nu trebuie sa utilizati in mod abuziv spatiul nostru introducând cu buna stiinta virusi, troieni, viermi, bombe logice sau alte materiale care sunt daunatoare din punct de vedere tehnologic. Nu trebuie sa incercati sa obtineti acces neautorizat la site-ul nostru, la serverul pe care este stocat site-ul nostru sau la orice server, computer sau baze de date conectate la site-ul nostru. Nu trebuie sa atacati site-ul nostru printr-un atac DDoS. Prin incalcarea acestor dispozitii ati comite o infractiune. Vom raporta astfel de incalcari autoritatilor competente si vom coopera cu aceste autoritati prin dezvaluirea identitatii catre acestea. In cazul unei astfel de incalcari, dreptul dvs. de a utiliza site-ul nostru va inceta imediat.
Responsabilitatile clientului
Clientul are responsabilitatea de a actualiza informatiile de contact si datele de facturare mentionate in contul sau, SC BRAINCAP SRL nu are nicio responsabilitate pentru daune intervenite ca urmare a neefectuarii de catre client a actualizarilor necesare.
Clientul este responsabil pentru mentinerea conditiilor de securitate a numelui de utilizator, parolelor si a altor informatii sensibile. Daca exista orice dubiu in acest sens, clientul trebuie sa modifice sau sa solicite modificarea datelor de autentificare contactand echipa de asistenta.
SC BRAINCAP SRL nu va fi responsabila pentru daune cauzate de nedisponibilitatea temporara a serverelor noastre, oricare ar fi motivul care cauzeaza acest lucru. Aceasta prevedere include si daunele rezultate din deteriorarea sau pierderea datelor.
Reguli cu privire la link-uri catre site-ul nostru
Puteti sa publicati un link catre pagina noastra de pornire, cu conditia sa o faceti intr-o maniera corecta si legala si sa nu ne deterioreze reputatia ori imaginea.
Nu trebuie sa stabiliti o legatura intr-un mod care sa sugereze orice forma de asociere, fara a avea aprobare din partea noastra.
Nu trebuie sa publicati un link catre site-ul nostru pe orice site web care nu este detinut de dvs.
Site-ul nostru nu trebuie sa fie incadrat in niciun alt site si nici nu puteti crea un link catre nicio parte a site-ului nostru, alta decât pagina de pornire.
Ne rezervam dreptul de va retrage permisiunea de publicare a link-ului fara o notificare prealabila.
Forta majora
Niciuna din parti nu va fi raspunzatoare pentru neexecutarea obligatiilor sale contractuale, daca o astfel de neexecutare este datorata unui eveniment de forta majora, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Legea aplicabila – jurisdictia
Contractul este supus legii romane. Eventualele litigii aparute intre SC BRAINCAP SRL si Client se vor rezolva pe cale amiabila , iarin cazul in care acest lucru nu va fi posibil, litigiile vor fi solutionate de catre instantele judecatoresti romane competente din Bucuresti.
Drepturi de proprietate intelectuala
Toate materialele integrate in acest site sunt proprietatea intelectuala a SC BRAINCAP SRL. Aceste materiale nu pot fi copiate sau reproduse. Totusi, paginile complete ale site-ului pot fi tiparite daca sunt destinate a fi folosite in scop strict personal.
Dispozitii finale
Pe langa termenii si conditiile afisate mai sus, SC BRAINCAP SRL, in functie de serviciul achizitionat de Client, poate incheia si contracte suplimentare de furnizare a serviciilor, caz in care intre parti vor fi valabile conditiile astfel stabilite. Asadar, Termenii si conditiile reprezinta un contract cadru general care poate fi ulterior modificat prin acordul partilor prin semnarea unor contracte ori anexe suplimentare.
SC BRAINCAP SRL isi rezerva dreptul de a-si modifica politica si conditiile de utilizare a serviciilor fara o notificare prealabila.
Masuri tehnice si organizatorice
- 1. Masuri de protectie organizatorice
- 1.1 Managementul securitatii
- a) Politici si proceduri de securitate: Persoana imputernicita trebuie sa redacteze o politica de securitate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal.
- b) Roluri si responsabilitati:
- i. Rolurile si responsabilitati legate de prelucrarea datelor cu caracter personal sunt stabilite in mod clar si distribuite in conformitate cu politica de securitate
- ii. In timpul reorganizarilor interne sau al incetarilor si al schimbarii locurilor de munca, revocarea drepturilor si a responsabilitatilor prin procedurile respective de predare este clar definita.
- c) Politica de control al accesului: Drepturi specifice de control al accesului sunt alocate fiecarui rol implicat in prelucrarea datelor cu caracter personal, in functie de cat este necesar sa se cunoasca.
- d) Gestionarea resurselor / activelor: Persoana imputernicita are un registru al resurselor IT utilizate pentru prelucrarea datelor personale (hardware, software si retea). O persoana specifica are sarcina de a mentine si actualiza registrul (de exemplu, ofiter IT).
- e) Managementul schimbarilor: Persoana imputernicita se asigura ca toate modificarile aduse sistemului IT sunt inregistrate si monitorizate de o anumita persoana (de exemplu, ofiter de Securitate sau IT). Are loc monitorizarea regulata a acestui proces.
- 1.2 Raspunsul la incidente si continuitatea activitatii
- a) Gestionarea incidentelor / incalcari ale securitatii datelor cu caracter personal:
- i. Se stabileste un plan de reactie la incidente cu proceduri detaliate, pentru a asigura un raspuns eficient si organizat la incidentele legate de datele cu caracter personal.
- ii. Persoana imputernicita va raporta fara intarziere la Operator orice incident de securitate care a dus la pierderea, folosirea incorecta sau achizitionarea neautorizata a oricaror date personale.
- b) Continuitatea activitatii: persoana imputernicita stabileste principalele proceduri si controale care trebuie urmate, pentru a asigura nivelul necesar de continuitate si disponibilitate a sistemului informatic de prelucrare a datelor cu caracter personal (in caz de incidente / incalcarea securitatii datelor cu caracter personal).
- a) Gestionarea incidentelor / incalcari ale securitatii datelor cu caracter personal:
- 1.3 Resurse umane
- Confidentialitatea personalului: Persoana imputernicita se asigura ca toti angajatii isi inteleg responsabilitatile si obligatiile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal. Rolurile si responsabilitatile sunt comunicate in mod clar, in timpul procesului de angajare si / sau de initiere.
- Instruirea: Persoana imputernicita se asigura de faptul ca toti angajatii sunt informati in mod corespunzator cu privire la controalele de securitate ale sistemului informatic care se refera la activitatea lor de zi cu zi. Angajatii implicati in prelucrarea datelor cu caracter personal sunt, de asemenea, informati corespunzator cu privire la cerintele relevante privind protectia datelor si la obligatiile legale prin campanii regulate de informare.
- 1.1 Managementul securitatii
- 2. Masuri de protectie tehnice
- 2.1 Controlul accesului si autentificarea
- a) Se implementeaza un sistem de control al accesului aplicabil tuturor utilizatorilor care acceseaza sistemul IT. Sistemul permite crearea, aprobarea, revizuirea si stergerea conturilor de utilizator.
- b) Se evita utilizarea conturilor de utilizator comune. In cazurile in care acest lucru este necesar, se asigura ca toti utilizatorii contului comun au aceleasi roluri si responsabilitati.
- c) Atunci cand se acorda acces sau se atribuie roluri de utilizator, se respecta principiul "necesitatii de a cunoaste" pentru a limita numarul de utilizatori care au acces la datele cu caracter personal numai pentru cei care au nevoie de acest lucru in vederea realizarii scopurilor de prelucrare a datelor
- d) In cazul in care mecanismele de autentificare se bazeaza pe parole, persoana imputernicita cere ca parola sa aiba cel putin opt caractere si sa fie conforma cu parametrii foarte puternici de control al parolei, inclusiv lungimea, complexitatea caracterelor si non- repetabilitatea.
- e) Informatiile de autentificare (cum ar fi ID-ul utilizatorului si parola) nu vor fi niciodata transmise fara protectie prin retea.
- 2.2 Logare si monitorizare: - Fisierele de logare sunt activate pentru fiecare sistem / aplicatie utilizata pentru prelucrarea datelor personale. Acestea includ toate tipurile de acces la date (vizualizare, modificare, stergere).
- 2.3 Securitatea datelor pe timpul repausului
- a) Securitatea serverului / a bazei de date
- i. Serverele de baze de date si de aplicatii sunt configurate sa ruleze utilizand un cont separat, cu privilegii minime de acces, pentru o functionare corecta.
- ii. Bazele de date si serverele de aplicatii prelucreaza numai datele personale necesare cu adevarat prelucrarii, cu scopul de a-si atinge tintele de prelucrare.
- b) Securitatea statiei de lucru:
- i. Utilizatorii nu pot sa dezactiveze sau sa ignore setarile de securitate.
- ii. Aplicatiile antivirus si semnaturile de detectare sunt configurate in mod regulat.
- iii. Utilizatorii nu au privilegii de instalare sau dezactivare a aplicatiilor software neautorizate.
- iv. Sistemul are o perioada de asteptare a sesiunilor atunci cand utilizatorul nu a fost activ pentru o anumita perioada de timp.
- v. Actualizarile critice de securitate lansate de dezvoltatorul de sistem de operare sunt instalate in mod regulat.
- a) Securitatea serverului / a bazei de date
- 2.4 Securitatea retelei / a comunicatiei
- a) Ori de cate ori se realizeaza accesul prin Internet, comunicarea este criptata prin protocoale criptografice.
- b) Traficul catre si dinspre sistemul informatic este monitorizat si controlat prin sisteme de protectie impotriva intruziunilor si de detectare a intruziunilor.
- 2.5 Backup-uri:
- a) Procedurile de back-up si arhivare a datelor sunt definite, documentate si legate in mod clar de roluri si responsabilitati;
- b) Backup-urile primesc un nivel adecvat de protectie fizica si de mediu, care respect standardele aplicate datelor de origine;
- c) Executarea backup-urilor este monitorizata pentru a se asigura ca sunt complete.
- 2.6 Dispozitive mobile / portabile:
- a) Procedurile de gestionare a dispozitivelor mobile si portabile sunt definite si documentate, stabilindu-se reguli clare pentru utilizarea corecta a acestora.
- b) Dispozitivele mobile care au acces la sistemul informatic sunt inregistrate si autorizate in avans.
- 2.7 Siguranta ciclului de viata al aplicatiei: - pe durata dezvoltarii ciclului de viata, se respecta cele mai bune si mai avansate practici si standarde de siguranta sau standarde bine apreciate de dezvoltare.
- 2.8 Stergerea / eliminarea datelor:
- a) Suprascrierea bazata pe software va fi efectuata pe suporturi media inainte de a fi eliminate. In cazurile in care acest lucru nu este posibil (CD-uri, DVD-uri, etc.), se va efectua distrugerea fizica.
- b) Se efectueaza distrugerea hartiei si a suporturilor portabile utilizate pentru stocarea datelor cu caracter personal.
- 2.9 Securitatea fizica: - Perimetrul fizic al infrastructurii sistemului informatic nu este accesibil personalului neautorizat. Vor fi instituite masuri tehnice adecvate (de exemplu, un sistem de detectie a intruziunilor, un turnichet cu cartela cu cip, un sistem de securitate cu acces de catre o singura persoana, un sistem de inchidere) sau masuri organizatorice (de exemplu, paza) pentru a proteja zonele securizate si punctele de acces impotriva accesarii lor de catre persoanele neautorizate.
- 2.1 Controlul accesului si autentificarea